Rekrutacja do PSzD

REKRUTACJA na rok akademicki 2025/2026


Uwaga! Informacje na temat rekrutacji na rok akademicki 2024/2025 zamieszczone są poniżej,
w sekcji “Rekrutacja na rok akademicki 2024/2025”


Uchwała rekrutacyjna do PSzD GUMed 2025/2026 (3,78 MB)
Zał. nr 1 do uchwały rekrutacyjnej PSzD GUMed (system punktowy) (131 KB)
Zarządzenie Rektora w sprawie limitów przyjęć, terminów, wysokości opłat w rekrutacji do PSzD na rok akademicki 2025/2026 (591 KB)


UWAGA!

▪ ZARÓWNO REKRUTACJA DO PSzD GUMed JAK I KSZTAŁCENIE, PRZEBIEGAJĄ W JĘZYKU ANGIELSKIM.


KANDYDACI ZOBOWIĄZANI SĄ DO WNIESIENIA OPŁATY REKRUTACYJNEJ W WYSOKOŚCI 200 ZŁ
(50 € W PRZYPADKU CUDZOZIEMCÓW). BRAK UISZCZENIA OPŁATY W TERMINIE REJESTRACJI ELEKTRONICZNEJ KANDYDATÓW SKUTKUJE NIEDOPUSZCZENIEM KANDYDATA DO PROCESU REKRUTACYJNEGO. OPŁATA REKRUTACYJNA NIE PODLEGA ZWROTOWI.


ROZMOWY KWALIFIKACYJNE MAJĄ PRZEBIEG ZDALNY (via ZOOM).
Dane logowania kandydaci otrzymają przed rozmową. Wymagane będzie wyposażenie techniczne
w formie komputera, kamery, mikrofonu oraz dobrego i stabilnego łącza internetowego.




>> REJESTRACJA ELEKTRONICZNA KANDYDATÓW <<
[link zostanie uruchomiony z dniem 01.07.2025 r.]

Rejestracja elektroniczna przebiega w 3-4 krokach:
1. rejestracja konta z załączeniem zdjęcia
2. wypełnienie formularza
3. wniesienie opłaty rekrutacyjnej
4. zamieszczenie w systemie wymaganych plików, jeśli dotyczy, tj.:
▪ w przypadku kandydata ubiegającego się o przyjęcie do Szkoły Doktorskiej w oparciu o art. 186 ust. 2 Ustawy (tzn. przed uzyskaniem tytułu magistra, lecz z wysokiej jakości dorobkiem naukowym),podanie do Przewodniczącego Komisji Rekrutacyjnej o dopuszczenie do rekrutacji
▪ w przypadku kandydata z niepełnosprawnością, podanie do Przewodniczącego Komisji Rekrutacyjnej
o zaadaptowanie formy rozmowy kwalifikacyjnej do jego niepełnosprawności (jeśli zamierza ubiegać się
o takie dostosowanie)

JEŚLI PO ZALOGOWANIU NIE WIDAĆ OPCJI “TWOJE FORMULARZE”, OZNACZA TO, ŻE FORMULARZ NIE ZOSTAŁ WYPEŁNIONY/ZAPISANY.
NIEDOPEŁNIENIE WYMOGÓW REJESTRACJI ELEKTRONICZNEJ SKUTKUJE NIEUWZGLĘDNIENIEM KANDYDATURY
W REKRUTACJI.
POTWIERDZENIE DOPEŁNIENIA POWYŻSZYCH WYMOGÓW MOŻNA UZYSKAĆ MAILOWO W BIURZE SPRAW DOKTORANCKICH: pszd@gumed.edu.pl


DOKUMENTY DO ZŁOŻENIA:

1. Podanie do Rektora GUMed w sprawie przyjęcia do Pierwszej Szkoły Doktorskiej:
podanie (14 KB)

2. Oświadczenia opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki zawierające:
▪ zgodę na opiekę naukową,
▪ zobowiązanie do zapewnienia funduszy na realizację projektu,
▪ wskazanie miejsca realizacji praktyki zawodowej,
▪ zapewnienie realizacji praktyki zawodowej:
wzór oświadczeń opiekuna i kierownika (16,7 KB)
UWAGA: wymogi dot. promotorów znajdują się poniżej w sekcji Uwagi dodatkowe.

3. CV kandydata z jego podpisem.
W przypadku zmiany nazwiska, jeśli część składanych dokumentów wydana została na poprzednie nazwisko, należy dołączyć do CV dokument potwierdzający zmianę nazwiska.

4. Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych przez GUMed:
wzór zgody na przetwarzanie danych (254 KB)

5. Oświadczenia kandydata o braku kształcenia w innej szkole doktorskiej
wzór oświadczenia kandydata (14 KB)

6. Opis projektu badawczego:
wzór projektu (14,2 KB)

7. Zgoda jednostki współpracującej, wyłącznie w przypadku gdy współpraca jest planowana i niezbędna do realizacji projektu:
wzór zgody na współpracę (12,5 KB)


8. Odpis dyplomu potwierdzającego uzyskanie tytułu zawodowego magistra, magistra inżyniera lub równorzędnego, a w przypadku kandydatów, o których mowa w art, 186 ust. 2 Ustawy, dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia lub zaświadczenie wydane przez właściwy dziekanat uczelni o ukończeniu trzeciego roku jednolitych studiów magisterskich.
a) W przypadku gdy kandydat oczekuje jeszcze na wydanie dyplomu, wymagane jest zaświadczenie wydane przez właściwy dziekanat uczelni, w której kandydat uzyskał uprawnienia, o nadaniu tytułu zawodowego magistra lub równorzędnego i uzyskanym wyniku studiów (po przyjęciu do Szkoły Doktorskiej należy niezwłocznie dostarczyć odpis dyplomu).
b) W przypadku ukończenia uczelni zagranicznej wymagany jest dyplom ukończenia studiów za granicą, dający prawo ubiegania się o nadanie stopnia doktora w państwie, w którego systemie szkolnictwa wyższego działa uczelnia, która go wydała, zalegalizowany lub opatrzony pieczęcią Apostille, wraz z dotyczącym tego dyplomu zaświadczeniem NAWA o jego uznaniu do celów dalszego kształcenia.
(W przypadku kandydatów będących obywatelami polskimi albo obywatelami Ukrainy, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest uznawany za legalny na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 167, z późn. zm.), nie stosuje się wymogu opatrzenia pieczęcią Apostille dyplomu ukończenia studiów za granicą wydanego przez uczelnię działającą na terytorium Ukrainy.)

9. Dokumenty potwierdzające osiągnięcia kandydata punktowane zgodnie z systemem punktowym, określonym
w załączniku nr 1 do uchwały rekrutacyjnej:
Zał. nr 1 do uchwały rekrutacyjnej PSzD GUMed (system punktowy) (131 KB)
Uwaga:
Opinia opiekuna koła naukowego powinna zostać przygotowana zgodnie ze wzorem:
wzór opinii opiekuna koła (17,2 KB)
Wykaz publikacji naukowych powinien zostać przygotowany zgodnie ze wzorem:
wzór potwierdzenia publikacji naukowych (120 KB)

10. Jedna fotografia, zgodna z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych.
wymogi dot. zdjęć (259 KB)

11. Certyfikat językowy lub dyplom, w przypadku gdy kandydat zamierza potwierdzić znajomość języka angielskiego odpowiednim certyfikatem lub dyplomem, zgodnym z wymaganiami Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych GUMed (wykaz uznawanych certyfikatów i dyplomów poniżej).

12. W przypadku kandydatów będących cudzoziemcami, potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia dokumentu tożsamości.

▪ W PROCESIE REKRUTACJI PRZYJMOWANE SĄ WYŁĄCZNIE DOKUMENTY WYSTAWIONE W JĘZYKU POLSKIM LUB ANGIELSKIM. W PRZYPADKU DOKUMENTÓW WYSTAWIONYCH W INNYCH JĘZYKACH WYMAGANE JEST ZŁOŻENIE WRAZ Z TYM DOKUMENTEM TŁUMACZENIA PRZYSIĘGŁEGO NA JĘZYK POLSKI LUB ANGIELSKI.

▪ W SZCZEGÓLNYCH PRZYPADKACH, PO UZYSKANIU ZGODY PRZEWODNICZĄCEGO KOMISJI REKRUTACYJNEJ, KANDYDAT MOŻE DOSTARCZYĆ DOKUMENTY, O KTÓRYCH MOWA W PKT 8 W INNYM TERMINIE, NIŻ USTALONY DLA ETAPU SKŁADANIA DOKUMENTÓW, NIE PÓŹNIEJ JEDNAK, NIŻ DO DNIA ROZMOWY KWALIFIKACYJNEJ.
(NIE DOTYCZY ZAŚWIADCZEŃ Z DZIEKANATU.)

▪ W PRZYPADKU KANDYDATÓW ZAMIESZKUJĄCYCH POZA TERYTORIUM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ DOPUSZCZA SIĘ ZŁOŻENIE DOKUMENTACJI W POSTACI SKANÓW. W PRZYPADKU PRZYJĘCIA DO SZKOŁY DOKTORSKIEJ ORYGINAŁY TYCH DOKUMENTÓW NALEŻY ZŁOŻYĆ W BIURZE SPRAW DOKTORANCKICH NIEZWŁOCZNIE PO PRZYBYCIU NA TERYTORIUM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ.


POTWIERDZANIE ZNAJOMOŚCI JĘZYKA ANGIELSKIEGO:

Kryteria i zasady przeprowadzania egzaminu z języka angielskiego oraz uznawalności certyfikatów w rekrutacji do PSzD 2025/2026 (226 KB)
Kandydat musi potwierdzić znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie B2, zgodnie z ww kryteriami, poprzez spełnienie przynajmniej jednego z poniższych warunków:
▪ uzyskanie wyniku w wysokości co najmniej 60% liczby punktów możliwych do uzyskania z egzaminu z języka angielskiego lub
▪ przedłożenie certyfikatu lub dyplomu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie B2 zgodnego
z ww kryteriami.
Brak potwierdzenia przez kandydata znajomości języka angielskiego na poziomie B2 w sposób określony w jednym
z powyższych punktów wyklucza go z dalszego udziału w rekrutacji i stanowi podstawę odmowy przyjęcia
do Szkoły Doktorskiej


PRZEBIEG ROZMOWY KWALIFIKACYJNEJ:

▪ Na kandydata przewidziane jest ok. 15 minut, w tym maksymalnie 5 minut na prezentację projektu przez kandydata (prezentacja po przekroczeniu czasu może zostać przerwana).

▪ Ustnej prezentacji projektu przez kandydata towarzyszą zwięzłe slajdy w określonej liczbie i treści, przygotowane na załączonym szablonie: szablon prezentacji (97,5 KB).
Sugerujemy, aby prezentację zapisać w formacie PDF w celu uniknięcia problemów z jej odtworzeniem podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

▪ Podczas rozmowy kwalifikacyjnej kandydata obowiązkowa jest obecność jego opiekuna naukowego. W przypadku gdy opiekun naukowy nie może uczestniczyć w rozmowie, wymagane jest wyznaczenie zastępcy, który musi posiadać pisemne upoważnienie wystawione przez opiekuna naukowego kandydata. Upoważnienie należy okazać
w Biurze Spraw Doktoranckich lub Komisji Rekrutacyjnej.



UWAGI DODATKOWE:

▪ Wymogi dotyczące promotorów określono w § 31 Regulaminu Pierwszej Szkoły Doktorskiej:
1. Do pełnienia funkcji promotora może być wyznaczona osoba posiadająca co najmniej stopień naukowy doktora habilitowanego w zakresie danej lub pokrewnej dyscypliny naukowej, której dotyczy rozprawa doktorska oraz posiadająca dorobek naukowy opublikowany w okresie ostatnich 5 lat i która wyraziła zgodę na sprawowanie opieki naukowej nad doktorantem, z zastrzeżeniem art. 190 ust. 5 i 6 Ustawy.[...]
2. Promotorem nie może zostać osoba, która w okresie ostatnich 5 lat: 1) była promotorem 4 doktorantów, którzy zostali skreśleni z listy doktorantów z powodu negatywnego wyniku oceny śródokresowej lub 2) sprawowała opiekę nad przygotowaniem rozprawy przez co najmniej 2 osoby ubiegające się o stopień doktora, które nie uzyskały pozytywnych recenzji, o których mowa w art. 191 ust. 1 Ustawy.[...]
4. Do funkcji promotora pomocniczego, który pełni istotną funkcję pomocniczą w opiece nad doktorantem, w tym w szczególności w procesie planowania badań, ich realizacji i analizy wyników, może być powołana osoba posiadająca co najmniej stopień naukowy doktora w zakresie danej lub pokrewnej dyscypliny naukowej, której dotyczy rozprawa doktorska.
3. Nauczyciel akademicki lub pracownik naukowy może być jednocześnie promotorem nie więcej niż 3 doktorantów Szkoły Doktorskiej. Limit ten może być zwiększony za zgodą Dyrektora Szkoły Doktorskiej, pod warunkiem uzyskania zewnętrznego finansowania dla stypendium doktoranckiego.
4. Promotorem może zostać nauczyciel akademicki lub pracownik naukowy zatrudniony na Uczelni w momencie wyznaczania go do pełnienia funkcji promotora, spełniający wymogi określone w obowiązujących przepisach, z zastrzeżeniem art. 190 ust. 5 i 6 Ustawy. W przypadku powołania 2 promotorów, przynajmniej jeden z nich musi być zatrudniony na Uczelni w momencie wyznaczania go do pełnienia funkcji promotora.

▪ W celu potwierdzenia tożsamości kandydata podczas rozmowy kwalifikacyjnej lub egzaminu z języka angielskiego, kandydat może zostać poproszony o okazanie dokumentu tożsamości.

▪ W przypadku posiadania dyplomu wydanego za granicą (§ 6 ust. 1 pkt 7b uchwały rekrutacyjnej), wymagane jest:
1) uzyskanie z NAWA, zaświadczenia o jego uznaniu do celów dalszego kształcenia.
Uwaga! NAWA udziela odpowiedzi w sprawie wydania informacji o zagranicznych dyplomach w terminie 60 dni. Jednak z uwagi na ogromną ilość wniosków, czas rozpatrywania może ulec wydłużeniu i przekroczyć 60 dni.
2) zalegalizowanie dyplomu lub opatrzenie go pieczęcią Apostille.

▪ Kontakt w sprawach związanych z rekrutacją:
pszd@gumed.edu.pl

▪ Kontakt w przypadku problemów technicznych z rekrutacją elektroniczną:
rekrutacja-pomoc@gumed.edu.pl

▪ Informacje na temat działalności badawczej naszych jednostek a także kontakt do potencjalnych opiekunów naukowych można znaleźć pod poniższymi adresami:
Wydział Lekarski
Wydział Farmaceutyczny
Wydział Nauk o Zdrowiu







REKRUTACJA na rok akademicki 2024/2025



WYNIKI REKRUTACJI do Pierwszej Szkoły Doktorskiej GUMed na rok 2024/2025 (680 KB)

Uchwała rekrutacyjna do PSzD GUMed 2024/2025 (3,94 MB)
Zał. nr 1 do uchwały rekrutacyjnej PSzD GUMed 2024/2025 (system punktowy) (186 KB)


UWAGA!

KSZTAŁCENIE W PSzD GUMed, ODBYWA SIĘ W JĘZYKU ANGIELSKIM.
RÓWNIEŻ PROCES REKRUTACYJNY PRZEBIEGA W JĘZYKU ANGIELSKIM.



ROZMOWY KWALIFIKACYJNE BEDĄ MIAŁY PRZEBIEG ZDALNY (via ZOOM.)
Dane logowania kandydaci otrzymają przed rozmową. Wymagane będzie wyposażenie techniczne w formie komputera, kamery, mikrofonu oraz dobrego i stabilnego łącza internetowego.



REJESTRACJA ELEKTRONICZNA – UWAGI

>> REJESTRACJA ELEKTRONICZNA KANDYDATÓW <<

Rejestracja elektroniczna przebiega w 3 krokach:
1. rejestracja konta z załączeniem zdjęcia
2. wypełnienie formularza
3. zamieszczenie w systemie wymaganych plików

JEŚLI PO ZALOGOWANIU NIE WIDAĆ OPCJI “TWOJE FORMULARZE”, OZNACZA TO, ŻE FORMULARZ NIE ZOSTAŁ WYPEŁNIONY/ZAPISANY.
NIEDOPEŁNIENIE WYMOGÓW REJESTRACJI ELEKTRONICZNEJ SKUTKUJE NIEPRZYJĘCIEM DOKUMENTACJI REKRUTACYJNEJ OD KANDYDATA.
POTWIERDZENIE DOPEŁNIENIA POWYŻSZYCH WYMOGÓW MOŻNA UZYSKAĆ MAILOWO W BIURZE SPRAW DOKTORANCKICH: pszd@gumed.edu.pl lub pierwszaszkoladoktorska@gumed.edu.pl



DOKUMENTY DO ZŁOŻENIA:

UWAGA! Skany dokumentów wymaganych w rejestracji elektronicznej, zawierającymi wszystkie wymagane podpisy, należy załączyć w postaci plików PDF w systemie rejestracji elektronicznej w terminie do 31.07.2024 r.
Niezałączenie wymaganych plików stanowi niedopełnienie wymogów rejestracji elektronicznej i skutkuje niedopuszczeniem kandydata do rekrutacji.

Rodzaj dokumentu Czy załączany elektronicznie Czy składany w biurze 5
Podanie do Rektora GUMed TAK TAK
Oświadczenia opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki TAK TAK
CV TAK TAK
Oświadczenie RODO TAK
Oświadczenia kandydata o braku kształcenia w innej szkole doktorskiej TAK
Opis projektu badawczego TAK TAK
Zgoda jednostki współpracującej TAK 1
Odpis dyplomu TAK 2 TAK
Dokumenty potwierdzające osiągnięcia TAK
Zdjęcie TAK TAK
Certyfikat językowy TAK 3 TAK 3
Kopia dokumentu tożsamości TAK 4 TAK 4

1 gdy współpraca jest planowana i niezbędna do realizacji projektu

2 załączany tylko w przypadku ukończenia uczelni zagranicznej – szczegółowe informacje poniżej

3 dot. kandydatów zamierzających potwierdzić znajomość języka angielskiego odpowiednim certyfikatem

4 dot. kandydatów będących cudzoziemcami

5 w przypadku kandydatów zamieszkujących poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dopuszcza się złożenie dokumentacji w postaci skanów. W przypadku przyjęcia do Szkoły Doktorskiej oryginały dokumentów wymaganych w procesie rekrutacji należy złożyć w Biurze Spraw Doktoranckich niezwłocznie po przybyciu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w celu odbycia kształcenia w Szkole Doktorskiej


1. Podanie do Rektora GUMed w sprawie przyjęcia do Pierwszej Szkoły Doktorskiej:
podanie (13,1 KB)

2. Oświadczenia opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki zawierające:
▪ zgodę na opiekę naukową,
▪ zobowiązanie do zapewnienia funduszy na realizację projektu,
▪ wskazanie miejsca realizacji praktyki zawodowej,
▪ zapewnienie realizacji praktyki zawodowej:
wzór oświadczeń opiekuna i kierownika (15,4 KB)
UWAGA: wymogi dot. promotorów znajdują się poniżej w sekcji Uwagi dodatkowe.

3. CV kandydata z jego podpisem.
W przypadku zmiany nazwiska, jeśli część składanych dokumentów wydana została na poprzednie nazwisko, należy dołączyć do CV dokument potwierdzający zmianę nazwiska.

4. Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych przez GUMed:
wzór zgody na przetwarzanie danych (254 KB)

5. Oświadczenia kandydata o braku kształcenia w innej szkole doktorskiej
wzór oświadczenia kandydata (14 KB)

6. Opis projektu badawczego:
wzór projektu (14,2 KB)

7. Zgoda jednostki współpracującej, w przypadku gdy współpraca jest planowana i niezbędna do realizacji projektu:
wzór zgody na współpracę (12,5 KB)

8. Odpis dyplomu potwierdzającego uzyskanie tytułu zawodowego magistra, magistra inżyniera lub równorzędnego, a w przypadku kandydatów, o których mowa w art, 186 ust. 2 Ustawy, dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia lub zaświadczenie wydane przez właściwy dziekanat uczelni o ukończeniu trzeciego roku jednolitych studiów magisterskich.
a) W przypadku gdy kandydat oczekuje jeszcze na wydanie dyplomu, wymagane jest zaświadczenie wydane przez właściwy dziekanat uczelni, w której kandydat uzyskał uprawnienia, o nadaniu tytułu zawodowego i uzyskanym wyniku studiów (po przyjęciu do Szkoły Doktorskiej należy niezwłocznie dostarczyć odpis dyplomu).
b) W przypadku ukończenia uczelni zagranicznej wymagany jest dyplom ukończenia studiów za granicą, zalegalizowany lub opatrzony pieczęcią Apostille (dotyczy każdego dyplomu), oraz odpowiedni dokument o uznaniu przez uprawniony organ tego dyplomu za równoważny odpowiedniemu polskiemu dyplomowi i tytułowi zawodowemu, chyba że dyplom ukończenia studiów za granicą może być uznany za równoważny odpowiedniemu polskiemu dyplomowi i tytułowi zawodowemu na podstawie umowy międzynarodowej określającej równoważność, wówczas wymaga się złożenia wyłącznie dyplomu ukończenia studiów za granicą.
(W przypadku kandydatów będących obywatelami polskimi albo obywatelami Ukrainy, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest uznawany za legalny na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2022 r. poz. 583, z późn. zm.), nie stosuje się wymogu opatrzenia pieczęcią Apostille dyplomu ukończenia studiów za granicą wydanego przez uczelnię działającą na terytorium Ukrainy.)

9. Dokumenty potwierdzające osiągnięcia kandydata punktowane zgodnie z systemem punktowym, określonym w załączniku nr 1 do uchwały rekrutacyjnej:
Zał. nr 1 do uchwały rekrutacyjnej PSzD GUMed 2024/2025 (system punktowy) (186 KB)
Uwaga:
Opinia opiekuna koła naukowego powinna zostać przygotowana zgodnie ze wzorem:
wzór opinii opiekuna koła (17,2 KB)
Wykaz publikacji naukowych powinien zostać przygotowany zgodnie ze wzorem:
wzór potwierdzenia publikacji naukowych (120 KB)

10. Jedna fotografia, zgodna z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych.
wymogi dot. zdjęć (259 KB)

11. Certyfikat językowy, w przypadku gdy kandydat zamierza potwierdzić znajomość języka angielskiego odpowiednim certyfikatem, zgodnym z wymaganiami Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych GUMed (wykaz uznawanych certyfikatów poniżej).

12. W przypadku kandydatów będących cudzoziemcami, potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia dokumentu tożsamości.



POTWIERDZANIE ZNAJOMOŚCI JĘZYKA ANGIELSKIEGO:

Kryteria i zasady przeprowadzania egzaminu z języka angielskiego oraz uznawalności certyfikatów w rekrutacji do PSzD (605 KB)



PRZEBIEG ROZMOWY KWALIFIKACYJNEJ:

▪ Na kandydata przewidziane jest ok. 15 minut, w tym maksymanlnie 5 minut na prezentację projektu przez kandydata (prezentacja po przekroczeniu czasu może zostać przerwana).

▪ Ustnej prezentacji projektu przez kandydata towarzyszą zwięzłe slajdy w ściśle określonej liczbie i treści, przygotowane na załączonym szablonie: szablon prezentacji (97,5 KB).
Sugerujemy, aby prezentację zapisać w formacie PDF w celu uniknięcia problemów z jej odtworzeniem podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

▪ Podczas rozmowy kwalifikacyjnej kandydata obowiązkowa jest obecność jego opiekuna naukowego. W przypadku gdy opiekun naukowy nie może uczestniczyć w rozmowie, wymagane jest wyznaczenie zastępcy, który musi posiadać pisemne upoważnienie wystawione przez opiekuna naukowego kandydata. Upoważnienie należy okazać w Biurze Spraw Doktoranckich lub Komisji Rekrutacyjnej.



UWAGI DODATKOWE:

▪ Wymogi dotyczące promotorów określono w § 30 Regulaminu Pierwszej Szkoły Doktorskiej:

1. Do pełnienia funkcji promotora może być wyznaczona osoba posiadająca co najmniej stopień naukowy doktora habilitowanego w zakresie danej lub pokrewnej dyscypliny naukowej, której dotyczy rozprawa doktorska oraz posiadająca dorobek naukowy opublikowany w okresie ostatnich 5 lat i która wyraziła zgodę na sprawowanie opieki naukowej nad doktorantem, z zastrzeżeniem art. 190 ust. 5 i 6 Ustawy.[...]

3. Nauczyciel akademicki lub pracownik naukowy może być jednocześnie promotorem nie więcej niż 3 doktorantów Szkoły Doktorskiej. Limit ten może być zwiększony za zgodą Dyrektora Szkoły Doktorskiej, pod warunkiem uzyskania zewnętrznego finansowania dla stypendium doktoranckiego.

4. Promotorem może zostać nauczyciel akademicki lub pracownik naukowy zatrudniony na Uczelni, spełniający wymogi określone w obowiązujących przepisach, z zastrzeżeniem art. 190 ust. 5 i 6 Ustawy. W przypadku powołania 2 promotorów, przynajmniej jeden z nich musi być zatrudniony na Uczelni w momencie wyznaczania go do pełnienia funkcji promotora.

Uwaga! W związku z ograniczeniem z ust. 3, zalecamy, by skontaktować się z Biurem Spraw Doktoranckich w celu zweryfikowania, czy u opiekuna naukowego kandydata wskazany wyżej limit nie zostanie przekroczony.



▪ W celu potwierdzenia tożsamości kandydata podczas rozmowy kwalifikacyjnej lub egzaminu z języka angielskiego, kandydat może zostać poproszony o okazanie dokumentu tożsamości.

▪ W przypadku posiadania dyplomu wydanego za granicą (§ 6 ust. 1 pkt 7b uchwały rekrutacyjnej), należy zwrócić się do NAWA, w celu uzyskania informacji o jego uznawalności do celów dalszego kształcenia.
Uwaga! NAWA udziela odpowiedzi w sprawie wydania informacji o zagranicznych dyplomach w terminie 60 dni. Jednak z uwagi na ogromną ilość wniosków, czas rozpatrywania może ulec wydłużeniu i przekroczyć 60 dni.

▪ Kontakt w sprawach związanych z rekrutacją:
pszd@gumed.edu.pl
pierwszaszkoladoktorska@gumed.edu.pl

▪ Kontakt w przypadku problemów technicznych z rekrutacją elektroniczną:
rekrutacja-pomoc@gumed.edu.pl

▪ Informacje na temat działalności badawczej naszych jednostek a także kontakt do potencjalnych opiekunów naukowych można znaleźć pod poniższymi adresami:
Wydział Lekarski
Wydział Farmaceutyczny
Wydział Nauk o Zdrowiu












TERMINY REKRUTACYJNE:

Rejestracja elektroniczna:
01-07.07.2025 r.

Składanie dokumentów w Biurze Spraw Doktoranckich:
18-22.08.2025 r.

Egzamin z języka angielskiego:
08-10.09.2025 r.

Rozmowy kwalifikacyjne
15-17.09. 2025 r.

Ogłoszenie wyników na stronie internetowej PSzD:
do 23.09.2025 r.











LOKALIZACJA:

Składanie dokumentów:
Biuro Spraw Doktoranckich
Gdańsk, ul. Dębinki 7 (budynek nr 13),
piętro I, p. 26, 27
czynne: pon.-pt., godz. 8.30-13.30

Egzamin z języka angielskiego:
Przebieg zdalny za pośrednictwem platformy “Moodle”.

Rozmowy kwalifikacyjne:
Przebieg zdalny za pośrednictwem platformy “Zoom”.




DANE KONTAKTOWE – Obsługa administracyjna

Biuro Spraw Doktoranckich
czynne pn. – pt. 10.30-14.00
Gdańsk 80-211 , ul. Dębinki 7 (budynek nr 13),
piętro I, p. 26, 27.
Zobacz na mapie

mgr Joanna Okońska
Lidia Kotłowska-Niszcz

pszd@gumed.edu.pl

58 349 12 08
58 349 18 37

Kontakt w przypadku problemów technicznych z rekrutacją elektroniczną:
rekrutacja-pomoc@gumed.edu.pl




DANE KONTAKTOWE – Władze Szkoły

Dyrektor
prof. dr hab. Jacek M. Witkowski
jacek.witkowski@gumed.edu.pl

Zastępca Dyrektora ds. Nauk Farmaceutycznych
prof. dr hab. Iwona Inkielewicz-Stępniak
iwona.inkielewicz-stepniak@gumed.edu.pl

Zastępca Dyrektora ds. Nauk Medycznych
prof. dr hab. Michał Pikuła
michal.pikula@gumed.edu.pl

Zastępca Dyrektora ds. Nauk o Zdrowiu
prof. dr hab. Jędrzej Antosiewicz
jedrzej.antosiewicz@gumed.edu.pl
























































































































TERMINY REKRUTACYJNE:

Rejestracja elektroniczna:
10-31.07.2024 r.

Składanie dokumentów w Biurze Spraw Doktoranckich:
19-23.08.2024 r.

Egzamin z języka angielskiego:
03.09.2024 r., godz. 10.00

Rozmowy kwalifikacyjne
05-11.09. 2024 r.

Ogłoszenie wyników na stronie internetowej PSzD:
do 20.09.2024 r.











LOKALIZACJA:

Składanie dokumentów:
Biuro Spraw Doktoranckich
Gdańsk, ul. Dębinki 7 (budynek nr 13),
piętro I, p. 26, 27
czynne: pon.-pt., godz. 8.30-13.30

Egzamin z języka angielskiego:
Przebieg zdalny za pośrednictwem platformy “Zoom” oraz “Moodle”.

Rozmowy kwalifikacyjne:
Przebieg zdalny za pośrednictwem platformy “Zoom”.




DANE KONTAKTOWE – Obsługa administracyjna

Biuro Spraw Doktoranckich
czynne pn. – pt. 10.30-14.00
Gdańsk 80-211 , ul. Dębinki 7 (budynek nr 13),
piętro I, p. 26, 27.
Zobacz na mapie

mgr Joanna Okońska
Lidia Kotłowska-Niszcz

pszd@gumed.edu.pl
pierwszaszkoladoktorska@gumed.edu.pl

58 349 12 08
58 349 18 37

Kontakt w przypadku problemów technicznych z rekrutacją elektroniczną:
rekrutacja-pomoc@gumed.edu.pl




DANE KONTAKTOWE – Władze Szkoły

Dyrektor
prof. dr hab. Jacek M. Witkowski
jacek.witkowski@gumed.edu.pl

Zastępca Dyrektora ds. Nauk Farmaceutycznych
prof. dr hab. Iwona Inkielewicz-Stępniak
iwona.inkielewicz-stepniak@gumed.edu.pl

Zastępca Dyrektora ds. Nauk Medycznych
prof. dr hab. Michał Pikuła
michal.pikula@gumed.edu.pl

Zastępca Dyrektora ds. Nauk o Zdrowiu
prof. dr hab. Jędrzej Antosiewicz
jedrzej.antosiewicz@gumed.edu.pl